fredag den 23. maj 2014

Virksomhedsbesøg

Jeg har for første gang haft en bioanalytikerstuderende på 2-dages virksomhedsbesøg i almen praksis. Det har været en positiv oplevelse.

Jeg havde fået strikket et program sammen, så vi kom omkring det meste: Blodprøver, INR, CRP, Hgb, urinstix, -mikroskopi, -dyrkning og -resistens, spirometri, KOL årskontrol samtale, negleskrab, vorteætsning, børnevaccinationer, medicinbestillinger, tidsbestillinger, e-konsultationer, kodning af patienter, datafangst, ydelser, blodtryk, p-pillekonsultation, rengøring af instrumenter med efterfølgende sterilisation, pakning af spiralkassen med forklaring på hvad instrumenterne bruges til, telefonpasning, varebestilling m.m. + alt det uforudsete der dukker op!

Ingen tvivl om at hun synes, det var meget, meget anderledes end hun havde troet. Hun synes også, at der var så mange ting, som jeg selv skulle tage stilling til og have ansvar for.

Jeg håber, at hun oplevede det lige så positivt som mig, og at hun fortæller sine medstuderende om det.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar