torsdag den 6. november 2014

Den bedste rejse

For et halvt år siden var jeg til en række fyraftensmøder omhandlende vaccinationer, vejledning og profylakse i forbindelse med udenlandsrejser.

Det var 3 fantastisk gode foredrag. Det er i midlertidigt nogle vanskelige situationer, vi af og til bliver udfordret med. I hvert tilfælde synes jeg, at jeg igen ville bruge min fritid på 3 nye foredrag. Tiden var på ingen måde spildt. jeg kom derfra med meget mere viden - nyt, men også repetition. Jeg glæder mig til næste uge. 

Arrangementet blev afholdt på Rejsemedicinsk Klinik, som jeg mener er én af landets førende klinikker. Foredragsholderen er overlæge, dr. med. Mads R. Buhl, speciallæge i Tropemedicin og Infektionsmedicin, som hvert år udgiver denne bog, og således har fingeren på pulsen.

Rejsemedicinsk Håndbog er skrevet specifikt til læger og andre der rådgiver og vacciner rejsende. Bogen er udgivet i ny udgave årligt siden 1994. Den indeholder vaccinationsanbefalinger og forslag til malaria profylakse for alle relevante lande og som noget nyt er der for alle lande med malaria kort over dennes udbredelse. Lægen kan med et enkelt opslag få klarhed over alle anbefalinger til pågældende land. Bogens anbefalinger er i overensstemmelse med Statens Seruminstituts, WHO´s samt andre internationale anbefalinger. Ny udgave udkommer i marts måned 2015.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar