lørdag den 18. juli 2015

En morgen med oplevelser

Jeg havde lovet Lasse at hente hans cykel ved Fakta. Kl. 6 vækkede Asli mig. Jeg tog løbeskoene på , og vi løb ned til Fakta. Så var cyklen punkteret på forhjulet. Jeg ville ikke trække en cykel godt 2 km hjem, så vi løb hjemad igen - ad en anden rute. 
Asli satte sig og sked lige midt på en græsplæne foran en boligblok. Jeg havde brugt den sidste hundepose, men jeg ville lade den ligge. Altså løb vi tilbage til en tankstation for at hente en engangshandske. Sådan!
Vi løb op gennem byen, gennem et øde parkeringsområde, og pludselig ser jeg en ung mand ligge foran de offentlige toiletter. Stopper op og kigger på ham. Han har tatoveringer, men ser ellers fredelig ud. Jeg kan se, at brystkassen bevæger sig op og ned.
Jeg ringer til politiet, og mens jeg har dem i røret, forsøger jeg at vække den unge mand. Han mumler noget om, at han næsten er vågen, hvilket han overhovedet ikke er. Han er træt. Jeg får øjenkontakt med ham, og afslutter samtalen med politiet. Den unge mand siger, at han bor lige i nærheden, og at han vil gå hjem lige om lidt. Han ligner dog én, der falder i søvn igen, da jeg forlader ham.
Asli og jeg løber videre hjem, og på vejen skal vi hente disse flotte flasker, som der var én, der ville give væk. De skal stå i haven.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar