tirsdag den 3. november 2015

Malerier

Så har fruen-hende-selv været på indkøb. Gennem dba havde jeg fundet disse to malerier af Thorvald Nygaard: 

Børsen i morgendis.

Gammel Strand set fra Slotsholmen.
På Lautitz.com kan man læse om kunstmaleren: Thorvald Nygaard (1892-1973) er desværre ikke et “stort navn” indenfor malerkunsten, hvilket betyder at hans skønne og talentfulde malerier er til at erhverve til en rimelig pris. Thorvald Nygaard malede flest maleri med bymotiver, og især københavnmotiverne optræder på rigtig mange af hans malerier.

Jeg har ikke købt malerierne, fordi det er en guldgrube, men jeg håber da, at de bliver mere værd med årene. Jeg har givet 100 kr. stykket. Nej, de er købt fordi jeg synes hans billeder af København er flotte.

Da jeg så var ude hos sælgeren, havde hun et andet til salg.
Et maleri af Nis Stougaard, som jeg bare måtte eje. Det fik jeg for 50 kr.:

Motiv fra Bornholm
På Lautitz.com kan man læse om kunstmaleren: Nis Stougaard (1906-1987) var keramiker og maler på Bornholm, hvor han blandt andet i 1940'erne var kunstnerisk leder af fabrikken Søholm.

Hans malerier får mig til at mindes min første sommerferie sammen med John. Vi var på Bornholm. Det var desuden første, og hidtil eneste, gang, jeg besøgte øen, som jeg (også) tabte mit hjerte til.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar