tirsdag den 22. november 2016

Grundfør Kirke

Jeg har været i Hinnerup for at besøge vores tidligere genbo, Grete. Vi tilbragte tre hyggelige timer sammen. Mundtøjet står ikke stille på os.

Grete er alene efter Hennings død. Hun er 85 år og en af de livligste mennesker, som jeg kender. Grete har kun lidt orienteringsyn tilbage på det ene øje. Det andet er helt blind. Hun har 40 minutters hjemmehjælp om ugen til rengøring, da hun jo ikke kan se noget. Hun fik en ny hofte for 4 uger siden, og burde gå med krykker 2 uger endnu. Dem har hun smidt og går raskt omkring.

Grete har et væld af hjælpsomme mennesker i sit nærmiljø, der er flinke til at køre hende rundt. Da jeg nu var på besøg, havde jeg sagt, at hun bare skulle sige til, hvis hun skulle ned i byen. Vi nåede bank, blomsterhandler, Brugsen, apotek og bager, inden vi tog på kirkegården ved Grundfør Kirke. Jeg tog lige et billede, da det også er den kirke, hvor drengene er blevet døbt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar